Evalueringsplan
På Solrød Gymnasium sikrer vi kvaliteten ved at foretage systematiske evalueringer på både, elev-, lærer og -ledelsesplan.
Elevens vurdering af undervisningen:
- Elevtrivselsundersøgelse om fysisk og psykisk undervisningsmiljø foretages årligt som online spørgeskema.
- Vurdering af udbytte af undervisningsforløb foregår i form af samtale/spørgeskema.
- Trivsel og samarbejde i klassen/holdet foretages efter behov i fokustimer.
- Pædagogik/fagdidaktik foregår i den daglige undervisning i dialog mellem elever og lærer.
Strategi for og udvikling af skolen som organisation:
- PRUFmøder (Pædagogisk Råd og UdviklingsForum); suppleret med personalemøder, foregår to gange årligt.
- Indsatsområder besluttes ved bestyrelsesmøder en gang årligt.
- Opfølgnings- og handleplan og rektors resultatslønskontrakt udarbejdes med 1-3 års mellemrum af Handleplansudvalg, MIO og PRUF.