Evalueringsplan

  • På Solrød Gymnasium sikrer vi naturligvis kvaliteten ved at foretage systematiske evalueringer på både, elev-, lærer og -ledelsesplan.

    For 1.g’erne i 2017-2018:

     

    Ikke-navngivet

     

    For fortsætterklasserne 2017-2019:

    1. Lærerens (+evt stud.vejl) evaluering af den enkelte elev

    Hvornår Hvad Hvordan
    3 gange årligt Opfyldelsen af faglige mål standpunktskarakterer
    2 gange årligt Det samlede faglige standpunkt lærerforsamlingsmøder
    2 gange årligt Eleven vurdering af sin egen indsats teamsamtaler
    Efter uv-forløb Forståelsen af det faglige stof Test/ spørgeskema/ samtale
    Efter skr. opgave Skriftlige besvarelser Kommentarer og karakterer
    Efter behov Teamets bedømmelse af enkelte elevers præstationer og adfærd teammøder
    Skoleårets slut Fagligt niveau/ oprykning til næste klasse Rektor/udd.leder

    2. Elevens vurdering af undervisningen

     

    Hvornår Hvad Hvordan
    Hvert 3. år Elevtrivselsundersøgelse/fysisk og psykisk undervisningsmiljø online spørgeskema
    Efter uv-forløb Vurdere udbytte af uv-forløb samtale/ spørgeskema
    Efter behov Trivsel og samarbejde i klassen/holdet fokustime
    Daglig uv Pædagogik/fagdidaktik dialog i klassen/holdet

    3. Strategi for og evaluering af skolens udvikling

    Hvornår Hvad Hvordan
    4 gange årligt PRUF*) Lærermøder inkl. elevråd
    1 gang årligt indsatsområder bestyrelsesmøder
    Med års mellemrum handleplaner Handleplansudvalg, MIO og PRUF.

    *) PRUF: Pædagogisk Råd og Udviklings Forum. Se evalueringsplan som PDF her

    Overordnet handleplan for 2017-2018:

    Se handleplan 2015-2018 her:  Handleplan_for_2015-2018.docx

    Den er udarbejdet i samarbejde mellem:

    • – Styregruppen for Pædagogisk Råd og Udviklings Forum (PRUF)
    • – MIO
    • – Bestyrelsen
    • – Pædagogisk råd, herunder elevrådet.

    Med afsæt i tidligere udviklingsarbejde samt nyeste elevtrivselsundersøgelse 2015 er der fokus på følgende områder:

    • – Fortsat udvikling af elevkompetencer 
    • – Udvikling af fællesskabet på tværs af klasser og årgange
    • – Fortsat udvikling af organisation og undervisning
    • – Udvikling af bygningen.

     

Copyright © 2017 Solrød Gymnasium. Alle rettigheder forbeholdes.

Hjemmeside af AWORK Webbureau